Podávanie sťažností
Informácie ako podať sťažnosť
Zákon č.9/2010 Z.z. - Zákon o sťažnostiach
upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických alebo právnických osôb.
Sťažnosť je:
- podanie fyzickej alebo právnickej osoby, ktorá sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy
- poukázanie na konkrétne nedostatky, najmä porušenie právnych predpisov
Podávanie sťažnosti:
- sťažnosť musí byť písomná
- sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko, adresu pobytu sťažovateľa a vlastnoručný podpis sťažovateľa. V prípade právnickej osoby musí sťažnosť obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať.
- sťažnosť musí byť čitateľná, zrozumiteľná a musí z nej byť jednoznačné, proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha.
Sťažnosť podaná v elektronickej podobe sa považuje za písomnú iba vtedy, ak ju sťažovateľ potvrdí svojim podpisom do 5 pracovných dní od jej podania, inak sa sťažnosť odloží.
Sťažnosť je možné podať:
- písomne poštou na adresu: Nemocnica s poliklinikou Myjava
Staromyjavská 59
907 01 Myjava
- priamo v NsP, na sekretariáte riaditeľa - budova polikliniky
- e-mailom: jana.rybarova@nspmyjava.sk
Lehota na vybavenie sťažnosti:
Príslušný orgán je povinný sťažnosť vybaviť do 60 pracovných dní, pričom lehota začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia.
Oznámenie o výsledku sťažnosti:
Sťažnosť je vybavená odoslaním písomného oznámenia výsledku jej prešetrenia sťažovateľovi.